träännaaa

Träning är en stor del utav mitt liv och jag älskar att träna, men jag har svårt att hitta mina rutiner vad det gäller träning. Alltså vilka dagar jag ska träna och vad för något. Så därför har jag suttit och gjort upp ett schema för att jag ska få ut så mycket som möjligt ut så mycket som möjligt. För det första så e det viktigt att ha vilodagar eftersom det är då som kroppen återhämtar sig och musklerna får chans till att slappna av och bli redo för nästa pass. Men det är också viktigt att man får rutiner så att kroppen har chans att ställa in sig och sedan är det viktigt att man ändrar träningen efter ca 3 månader eftersom kroppen då har vant sig och man behöver utmana den för att få resultat/ bibehålla det man har uppnått. Såhär ser mitt schema ut :

Måndag : Gymma (har fått ett specialpass utav en personligtränare som ska vara anpassat för mig)
Tisdag: vila/aktiv vila ( promenad/core)
Onsdag: Spinning intervall
Torsdag: vila/aktiv vila (Body Pump/ Core/promenad)
Fredag: Core, Funk´n Dance
Lördag: vila
Söndag: Body Pump

PEACE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0